Blog


Banky jsou připraveny individuálně pomoci klientům postiženým pandemií.

26 / 10 / 2020

Vážení klienti, banky v souvislosti s novými protipandemickými opatřeními české vlády vyjádřily připravenost pomoci na individuální bázi všem klientům postiženým pandemií. Ať už skrze odklady splátek, snížení měsíčních splátek, konsolidaci úvěrů nebo jiné restrukturalizační nástroje. ČTK to sdělila Česká bankovní asociace (dále jen „ČBA"). Z analýz asociace vyplývá, že aktuální nutná protipandemická opatření vlády budou současně znamenat zhoršení ekonomické situace řady bankovních klientů. „Pomoc, kterou banky poskytly stovkám tisíc klientů v uplynulých šesti měsících, ať už skrze odklady splátek nebo úvěry se státní zárukou, byla nejefektivnější, když probíhala formou dialogu mezi bankou a konkrétním klientem. Včasný dialog je podmínkou efektivní pomoci," konstatoval prezident asociace Tomáš Salomon.

Zkušenosti s odklady splátek, které banky klientům proaktivně nabídly už v březnu ještě před plošným moratoriem, podle něj jednoznačně ukázaly, že individuální přístup dává bankám prostor efektivně pomoci právě těm klientům, kteří pomoc potřebují především. ČBA je přesvědčena, že individuální posouzení jednotlivých žádostí je vhodnější a pro obě strany užitečnější než plošný odklad. Při plošném odkladu nemají obchodní banky prostor pro individuální posouzení situace klienta. Nemohou posoudit, zda klient odklad skutečně potřebuje a nemohou případnou další pomoc přizpůsobit jeho skutečným potřebám. Klient navíc přijde o možnost odborné konzultace, jak by měl postupovat, aby minimalizoval další negativní dopady na svou finanční situaci.

 

Mgr. Petr Jezdinský, právník (s použitím webu ČTK)

Mgr. Jaroslav Oborný, realitní specialista

Aktuální články k výkupům nemovitostí


Zobrazit další článkyZobrazit užitečné informace
Top